uvođenje programa RESCUR: na valovima u DV Sušak

Kontinuirani rad na jačanju socioemocionalnih vještina kod djece, ali i odraslih, temelj je očuvanja dugoročnog mentalnog zdravlja. Stoga su aktivnosti koje imaju za cilj jačanje tih vještina dio svakodnevne prakse u dječjim vrtićima. Jedan od načina kako se ovaj cilj može unaprijediti jest i uvođenje sustavnih kurikuluma u rad neke skupine, a takav je kurikulum i program Rescur: na valovima, koji se posljednjih godina uvodi u riječke dječje vrtiće.

Rescur: na valovima kurikulum je otpornosti za predškolsku i osnovnoškolsku dob, razvijen u okviru Erasmus projekta u kojem je sudjelovalo 6 sveučilišta iz 6 europskih zemalja, a provode ga za program dodatno educirani odgojitelji.

Program se provodi diljem Hrvatske od 2020., a za njegovu implementaciju i kooridnaciju u Primorsko-goranskoj županiji pobrinuo se Nastavni zavod za javno zdravstvo PGŽ koji osigurava i tisak radnih materijala za odgojitelje i roditelje.

 

Dječji vrtić Sušak uključio se u edukaciju za uvođenje ovog kurikuluma u prosincu 2025.

Ove godine u prvu provedbu Rescur programa uključilo se 7 odgojno-obrazovnih skupina te će se aktivnosti početi provoditi u siječnju 2026. godine. Iduće pedagoške godine u planu je širenje programa na veći broj dodatnih skupina.

 

Otpornost je ključna vještina koja djecu priprema za suočavanje s životnim izazovima i nepredvidivim situacijama. Odnosi se na sposobnost osobe da zdravo raste, razvija se i napreduje unatoč preprekama. Radi se o nizu vještina koje se uče, vježbaju i postepeno razvijaju. Kurikulum uključuje aktivnosti koje djeci pomažu da prepoznaju vlastite emocije, izraze ih na primjeren način te da iz situacija koje im donose poteškoće izvuku prilike za rast.

Ciljevi programa su:

  • razviti i poboljšati socijalno i emocionalno učenje djece
  • poticati zdrave odnose među djecom te pozitivno i prosocijalno ponašanje
  • poticati mentalno zdravlje i dobrobit djece, pogotovo one koja su izložena rizicima
  • poboljšati akademsku angažiranost i motivaciju za učenjem

 

Program potiče usvajanje i oznaživanje kognitivnih, socijalnih i emocionalnih kompetencija djece. Za usvajanje novih vještina neopohodna je dobra suradnja s roditeljima te usvajanje istih obrazaca u obiteljskom okruženju, stoga u ovom programu postoje posebno pripremljene aktivnosti za roditelje.

 

Aktivnosti koje se provode u vrtiću s ciljem jačanja otpornosti podijeljenje su u šest tema (svaka ima dvije podteme):

  1. Razvoj komunikacijskih vještina (Učinkovita komunikacija i Asertivnost)
  2. Uspostavljanje i održavanje zdravih odnosa (Zdravi odnosi te Suradničke vještine, empatija i moralno rasuđivanje)
  3. Razvijanje pozitivnoga mišljenja (Pozitivno i optimistično mišljenje te Pozitivne emocije)
  4. Razvoj samoodređenja (Rješavanje problema i Osnaživanje i autonomija)
  5. Izgradnja osobne snage (Pozitivno samopoimanje i samopouzdanje te Korištenje snaga u akademskome i društvenome okruženju)
  6. Pretvaranje izazova u prilike (Suočavanje s nedaćama i odbacivanjem te Suočavanje sa sukobima i prihvaćanje promjena

Kroz sve aktivnosti djecu će u programu pratiti maskote - ježica Zelda i vjeverac Sherlock.

Roditelji skupina u kojima rade novoeducirani odgajatelji bit će detaljnije informirani o programu i o početku provedbe aktivnosti putem roditeljskog sastanka koji se planira u siječnju 2026. godine.